Dagens I-landsproblem

Klänning
Satt på lektionen och såg klockan slå 10. H&M öppnar. "Ja då tar vi en kvarts rast då" - säger våran lärare 10.05
"Spring" ropar ja till sannis och vi är där 10.10, då är den färgen som på bilden borta.
Svart/Grå finns bara från stlk 38 och uppåt. De har alltså inom loppet av 10 min tagit slut. Jag provar den men det är bara att inse, den sitter inte bra.

Precis när jag kommer ut från provhytten lämnar en tjej tillbaka en i stlk 34 och en i 36. Jag roffar åt mig båda och slänger upp dom på disken, "lägg undan dom här"

Men icke, det fick man inte göra när det är "Gift of the day"
"Men jag har inte provat dom så jag vet inte vilken som passar...Nehe men då köper jag väl båda då!"
Men icke, det är minsann en per kund.

Köpte iaf en, springer dit efter skolan och den andra finns kvar, då även i denna färg.
Men den blev för ljus på mig. 34:an satt kanon, och alla i affären sa "du måste köpa den, den är perfekt"
Då var det bara det lilla problemet att jag kunde inte andas. Hmm - en snygg klänning som sitter som en dröm men stoppar andningen eller en som är för stor? Lätt kan tyckas.

Och ja, det är ju bara att sy in den. Så den är nu inhandlad.
 
Frågan är nu bara, när ska denna klänning användas?

Kommentarer
Postat av: Olivia

fick också tag i klänningen idag! fast i en storlek förstor! Mormor får sy in den till mig! Jag hade tänkt ha min på nyår!

Postat av: Elin

Funkar alldeles utmärkt till en vanlig utgång! ;)

2006-12-22 @ 23:33:29
URL: http://elinsoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback