Bye bye 2006


Helena lista över året som gått var ju festlig,
här kommer min.


* Vad gjorde du 2006 som du aldrig gjort förut?
Började på högskola, backpackade, jobbade på SvD, besökt nya platser m.m.

* Vilka länder besökte du?
Thailand, England


* Vilket datum från 2006 kommer du minnas, och varför?

När jag träffade N, för det var en underlig kväll.
Kvällar och dagar hos Sofi.
När jag åkte till Thailand med Joss.i havetthai
När jag åkte till England med Helena och bodde hos Mike en månad.
england
Festen hos Anna (judith) på studenten, en av årets bästa fester

När jag träffade Zac, sommaren med honom.

Galna kvällar med sanna.
sanna
Halloween.
Julhelgen för den var mysig, fin och härlig.

* Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2006?
Ja det skulle väl vara Boten anna då, som kördes ständigt och sen Peter, Bjorn och Johns vissellåt - Young folks som stämde kanon med mig och Judith.


* Blev du kär under 2006?
Tror inte det.. Eller, lite kanske...Hade iaf förälskelser som är värda att minnas.


* Vad gjorde du på din födelsedag?

Åt god mat, solade, badade i havet, pussades, kramades, festade, skrattade...


* Vad hade gjort ditt år mycket mer njutbart?
Om jag inte jobbat mestadels av sommaren hade man ju kunnat haft flera minnen, men det var värt det eftersom jag slapp ta studielån i år tack vare det.


* Hur höll du dig från att bli galen?

Träffade dom jag tycker om, tränade, försökte hålla mig sysselsatt.


* Vem var den bästa nya personen du träffade?
Sanna
, slutet av augusti. Trodde aldrig jag skulle bli så tajt med någon så fort. Nu är hon som en syster.

Resan till thailand hade inte varit så bra som den var om det inte vore för människorna vi träffade där.
(eskilstuna grabbarna, malmöfolket, sthlmare mf.)

* Största höjdpunkten på året?
Många... Resorna, dagar och nätter i östersund i somras, mina minnen med vänner och kärlek.

*Bästa jobbet?
Kontorsjobbet

*Årets resa?
Thailand

*Den roligaste utgången under året?
Otroligt många, i utlandet, i östersund, i övik t o m.

*Årets värsta dag?
-När det varit bråk.

- Kanske när vi sov på Buddha Beach

-När jag fick utslag i england och vi sov i den kallaste lägenhet som luktade mögel.

*Den sjukaste dagen i mitt liv?
När vi reste till London, var på flygplatsen för att sedan åka vidare till Bangkok, för att sedan få vänta på försenat flyg till Phuket, för att sedan när vi väl är där bestämma oss för att åka med ungdommar till Ao Nang samma kväll. Efter timmar med sovande chaufför som körde som en galning kom vi fram mitt i natten till ett kolsvart Krabi och alla boenden var stängda. Träffar på två personer som vi får sova hos, trots timmar av vakenhet kan jag inte sova, ligger på Jossans arm för att undvika madrassen, vi har byxor, huvtröja som vi dragit åt så ingen hy ska vara tillgänglig för kusar. Joss rör sig så jag sätter mig upp med min ficklampa, ser massa svarta bugs, efter att ha sett den ena killens utslag på ryggen får jag panik och drar upp Joss, vi går till ett lyxhotell, sitter där ett bra tag, går ut på gatan igen, det är nu ljust och på gatan kommer två andra killar från en fest - vi får följa till deras relativt lyxiga hotell och pratar om allt. Vi går och äter green thai och sen åker vi båt till en ö och solar och badar. Får solsting och går hem till deras hotell och får Äntligen sova i en stor dubbelsäng - helt slut.

Finns fler exemplar av sjuka dagar men men..

*Årets lyckodag?
En sådan dag när ALLT känns bra, man har vänner och kärlek runt omkring och inget saknas.

*Det som man aldrig tror skulle hända?
Mycket man inte trodde skulle hända både på gott och ont.

*Bästa kyssen?
Den får vara hemligstämplad.

*Dagen du var nära på att ramla ihop av rädsla?
Ngn gång i thailand säkert.

*Bästa husfesten?
Måste ju utan tvekan vara husfesten i Leeds, med Helena. Skrattade mer än nånsin, träffade nya människor och åt den godaste maten nånsin.

*Speciell önskning som gick hem en dag?
Har fått några uppfyllda...

*Årets skrämande sammanträffande?
När man träffat någon på ett underligt ställe när man minst anat det.


Kommentarer
Postat av: Towa

härliga bilder här också ju !!!! Jag mår kanon, har skolan börjat nu igen? Fan vad roligt att plugga ändå. Puss

Postat av: Anonym

snälla suues....tabort skrattbilden på mig...jaser ut som en häxa...kamm:)

2007-01-12 @ 14:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback