Vilken jäkla nöt


Efter försök efter försök att få upp dom ack så goda nötterna så har jag ett golv fullt av smulor. Att öppna nötter med sax är inte så lätt som man kan tro.
Den som väntar på ngt gott väntar alltid för länge. Ska man kanske anställa en nötöppnar-person, eller kanske hör och häpna - en nötöppnare.
Att åla runt på golvet för att hitta nötbitar är nog inte min grej, jo visst vetdu, dom flyger flera meter utan överdrivning. Finns ju roligare träningsformer kanske.
Kom nu inte med nån smart idé som att jag ska köpa "färdiga" nötter, för det har jag redan gjort. Men aldrig att jag skulle kasta riktiga nötter, det förstår väl vem som helst.

Jag blev så intresserad av dessa små varelser, särskillt valnöten som nog är favorit i denna blandning att jag tagit reda på historien om den.
Klicka här om du är lika nördig som jag.
Du bör iaf veta detta: Går man omkring med en oskalad valnöt i fickan försvinner ryggont, ischias och reumatisk värk på några veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback