Främling på banan

Så har vi avverkat en helg igen. Igår var jag i Bålsta och såg idol och åt thaimat. Kom tillbaka till stan innan kl 21 och tänkte bara säga hej till Pablo som har inflyttningsfest. Där möttes jag av en massa grabbar från hans hockeylag, grabbar från Övik och en tjej. Fler tjejer började strömma in och tillslut var det 30-40 pers i köket, hallen och hans rum. Riktigt lyckad fest och roligt folk.
Kände igen en kille väldigt mycket men kunde inte placera honom. Tillslut var jag tvungen att fråga om han varit med i Dagens man, och ja. Det var brandmannen från det avsnittet när vi var publik. Som vanligt lustiga sammanträffanden.

Åkte hem vid midnatt, satt och funderade på allt som snurrar i mitt huvud just nu med val och dylikt, och en kille sträckte fram en godispåse.
- Du ser ut att behöva det här, sa han.
- Nej tack. (Jag har varit utan godis i 2 månader nu.)

Vi kom fram till att han visste vart vemdalen låg, att jag läser till barnskötare och han är lärare på den andra skolan här på ön - under en station.
- Vi ses! Sa vi. Men det gör vi nog aldrig. Bara ett möte mellan två ensamma främlingar en decembernatt.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tjena!



Ja, jag hade roligt på partyt i lördags men det var lite trist att det blev så sent och att vi aldrig hann gå ut någonstans. Shampos dansgolv var inte så stort liksom...

Jag förstod aldrig när du åkte heller. Jag var nog full.

Hoppas det går bra med pluggandet, du spikar nog tentan på tisdag :-)



Ha de!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback