Underbara måndag. Utskälld och utkickad.

Kommer hem efter en sjukt tung dag med huvudvärk, prov, redovisningar och föreläsningar. En katt är borta. Öppnar sovrumsdörren. Där har en katt tydligen varit under dagen, skitit OCH kissat i deras säng.
Vem får då skulden för detta?
Jo självklart jag. Den sk systern har sagt till mig när jag vaknade kl 7 imorse att jag skulle släppa ut katten om hon var där inne. Jag somnar om och har sedan glömt detta när jag återigen vaknar och slänger i mig frukost och springer ned till tåget. Enligt utsaga så ska jag 1. Köpa ny säng. 2. Ge bort min sängplats till dom. 3. Flytta ut.
Och då menar jag inte antingen eller. Lyssnar på sisters of mercy - Ironiskt? Lyssna på denna istället:
Tack Jonathan Johansson för din röst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback