Kan du leva med sanningen?

Jag har banan i håret. Små bananklumpar överallt. Hade hört att det skulle vara bra med mosad banan i håret. Ingen sa hur svårt det skulle bli att tvätta ur det sen.

Behöver ju inte bara skriva om mig här, blir engagerad i skit annat folk gör också. Så, tillbaka till lögner. Jag blir så galet engagerad när någon berättar om lögner för mig. Jag kan inte vara tyst, jag måste säga till personen vad jag tycker och känner om det även om det är en person jag känner, som kanske vill att jag ska vara på dennes sida. Jag vill bara ta upp i bloggen om det är någon själ som sitter och läser och har oron att någon ljuger för en, eller kanske läsaren rentav ljuger själv. Oavsett så vill jag ge dig en tankeställare.

Jag förstår inte hur man kan säga en lögn för att komma ur en annan. Varför trassla in sig i fler lögner? Är det inte skönt att bara få lätta sitt hemska samvete? Man ska aldrig behöva leva med ett "Varför" tycker jag. Ge folk svar istället. Sen får dom ta ställning själva om dom nånsin vill se dig igen. Vill dom inte det, ja då har dom iaf fått tagit det valet själva. Man kan inte leva sitt liv helt som egoist. Man måste tänka på vad man gör, vad man säger - vad får det för konsekvenser? - är det värt det? - kommer jag kunna se mig själv i spegeln sen? - kommer jag kunna se personen jag ljugit för i ögonen?

Bort från lögner ett tag. Den bilen är så skön att köra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback