Gristryffel

Tror jag har berättat förut om att jag ofta stöter på hmm... spännande folk på tunnelbanan. I går blev jag generad över en onykter kille som skrek ut en komplimang över hela stationen i rulltrappan och idag när jag väntar på att få ta mig till ropsten kommer en kille fram, dock nykter, och säger:
- Ursäkta!
- Mhmm...
- Du har väldigt fin profil. Jag målar.
- Jaha, tack ska du ha.
- Titta framåt igen. Du har fin profil. Jag gillar konst.
Ja, han gillade tydligen min profil mer än framifrån, kanske inte så bra att behöva titta åt ett annat håll varje gång man ska prata med någon i framtiden.
Sliskig raggningsreplik, modig kille eller helt enkelt en s k konstnär. Who knows.

Har iaf suttit på den mjukaste filten och ätit sushi med vänner ikväll på karlaplan och nu är jag hemma och ska packa för imorgon lämnar jag skallestaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback