Kärlek över allt annat

Du får aldrig vänja dig att tro att det du har är det enda rätta. Du ska ha drömmar och krav. Inte bara nöja dig.

Jag fick höra att min famn har varit saknad allt för länge idag av en vän som är i mina tankar vid hans svåra tid som han går igenom. Jag skickar en varm kram i tanken till dig om du läser detta nu.

Sedan hade jag ett samtal med en annan som fick mig att le och känna hur stor kärlek kan vara. Här är hans historia i ett kort drag: "efter att ha jobbat tolv timmar, satte mig i hotell bilen på julafton och körde halva natten utan karta, utan giltigt körkort, stoppade polisen för att fråga om vägen... gick vilse...bara för att överraska henne. Var där ii tre timmar och körde tillbaka"

Är det inte helt fantastiskt? Precis så som det ska vara. Att man gör allt för kärleken. Han fortsatte med att berätta att han stod utanför hennes dörr med två polkakäppar (ni vet polkagriskäppar man kan ha i granen). Jag förstod inte varför. - "två sådana bildar ett hjärta", svarade han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback