Dubai!

Resan till Frankfurt gick snabbt och smidigt, även bytet där men sen var resan till Dubai rätt seg. Inte lika fint plan, inga tv/dvd:er i sätena, dålig och framförallt lite mat! När jag kom till Dubai fick jag stå i passkontrollen vääldigt länge och sedan hämtade jag min väska och mötte upp vår driver. Temperaturen stod då - kl 23.30 på 34 grader varmt. Vi åkte in till ett hamburgehak och sedan till huset. En stooor hästensäng väntade mig och jag slocknade nästan direkt.

Idag har vi varit till beachcluben dom är medlem i, den finns på det enda sjustjärniga hotellet (som jag vet) och var så otroligt vacker. Sanden var som finaste vetemjöl, havet alldeles korallblått och de kommer med vattenflaskor och svala handdukar åt en så fort man behöver där man ligger och latar sig i sköna solstolar. Åker buggy vidare till poolen som ändå svalkar lite och ligger på solstolar med utsikt över havet och vackra byggnader i horisonten. Inne på hotellet (Burj al arab) är det så otroligt vackert och liknar inget hotell jag nånsin sett.


Kommentarer
Postat av: Jakob

Kom ihåg mig, nu när du befinner dig i himmelriket.

2010-09-17 @ 21:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback