Bäbis

Okej, har fått utskällning för att jag är dålig på att uppdatera... Hmm. Jag mår bra iaf :) Har precis cyklat och sedan duschat. Nu är jag mycket hungrig. Haha, är det en sådan uppdatering ni söker?

Igår såg jag en väldigt facinerande mamma och baby. Barnet hade precis lärt sig att gå och var sisodär 1,5 år max gissar jag på. Medan mamman simmade sina längder vid poolen så gick den lilla bebin själv runt med simkuddar och bestämde sig för att prova bubbelpoolen. Bebben klättrar försiktigt i poolen och skrattar. Jag blir lite orolig och sätter mig upp för att kunna hjälpa den lilla upp om ngt skulle hända men bebben går lugnt och fint upp igen efter att ha provat vattnet. Sedan går han bara runt i poolområdet och bort till lekparken som nästan är helt ur vårt synfält, m a o väldigt långt borta. Jag börjar speja ditåt och drar efter andan när han/hon börjar klättra upp för en sån där stor elefant som man kan vicka fram och tillbaka på. Bebben ålar sig verkligen upp och börjar gunga och skratta. När han gjort det i ca 2 min och tröttnat så ålar han sig och hänger sig ner för att sedan hoppa. Mamman är ca 50 m bort o sysslar med ngt. Bebben springer sedan med sina knubbiga ben till en gunga varpå bebben tar sats och kastar sig på gungan på mage för att nå upp. Hur smart unge som helst. Han/hon gungar sedan på magen ett bra tag innan den springer framåt för att sedan springa sig snabbt bakåt för att komma av den höga gungan.

Jag blev stolt över denna bebben. Den var orädd och nyfiken men på samma gång smart och försiktig i allt den gjorde. Och att mamman kunde vara så cool och låta sitt barn fara omkring helt fritt i en rätt farlig miljö är faccinerande!

Kommentarer
Postat av: Sis

Utskällning? Haha fler än jag som påpekat frånvaron? ;)

Usch jag tycker det låter helt sjukt! Ok om mammam suttit på din plats å låtit babyn rulta omkring under uppsikt, men shit den hade ju lika gärna kunnat blivit kvar i bubbelpoolen eller blivit ivägburen av nån galning...

Hoppas du hittade nått gått att äta då! :P

2011-03-31 @ 09:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback