Gentlemän

Jag läste precis i Peyres blogg att tjejer aldrig betalar i LA. Hon hade skrivit om det för att Katrin också skrev om det. Likdant var det i Dubai. Om man tog fram kortet eller kontanter på minsta lilla grej så blev killar förolämpade. Det var lite svårt att ta in som svensk. Jag tycker självklart att killar ska betala på första dejten (visst jag är kanske gammelmodig) men när kompisar ska betala dina middagar och dylikt just för att dom är killar kändes det lite knepigt. Men man lär sig gilla det där med gentlemän i andra kulturer så att säga!

"Vi tjejer lägger ner så mycket pengar på annat, tamponger, smink, frisörbesök etc etc, vi tjejer måste kämpa mycket mer för att lyckas med karriär. Många tjejer tjänar mindre än män fast de har samma jobb, så jag tycker att killar mycket väl kan betala för notan. När jag först flyttade till L.A tog jag alltid fram kortet och killarna blev nästan lite förolämpade och alla tjejer tyckte att jag var jättekonstig. Så jag lärde mig snabbt att tjejer tar inte fram kortet utan låter männen betala.

Jag vet att Svenska tjejer har jättesvårt att förstå detta och tycker att man är en prostituerad för att ens vänner eller pojkvän betalar för en. Jag har helt ärligt jättesvart att förstå varför inte detta skulle vara ok. Skulle jag gå på en första dejt och killen vill splittra notan så skulle jag aldrig mer träffa honom, detta finns inte i min värld." -citat från Peyre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback