Smärtan

Hej världen. Sara, jag och Sabi åt god mat och Sara hade bakat massa julgotte till oss i onsdags och jag aov över där. Kl 5 på torsdagsmorgonen vaknade jag av smärta i magen men låg och vred och vände på mig för att försöka hitta en ställning som gjorde mindre ont så jag inte skulle väcka Sara och Peter. Kl 7 ringde vårt alarm då vi båda skulle till förskolan på praktik. Direkt när jag kliver upp känner jag att jag är på väg att svimma. De hjälper mig och jag ligger på deras hallgolv. Om och om igen kommer starka kramper av smärta i hela magen och svimattacker.
 
Det lugnar ner sig och jag säger åt Sara att gå så hon inte kommer försent men hon vill inte lämna mig snäll som hon är. De vill att jag ska åka in till akuten men jag vill hellre åka hem. Däremot när jag och Peter är på väg ut till bilen känner jag att akuten är det enda rätta. Efter 15 min av tryckningar på magen och prover så blir jag inlagd på Danderyds kirurgmottagning. Nu börjas det ta massa tester och på ultraljudet kan de inte hitta blindtarmen som de tror är inflammerad eftersom värdena visar att jag har en inflammation i kroppen och jag har feber. Väldigt konstigt och jag får dropp och smärtstillanden hela dagen. På natten får jag göra gynkoll som ser bra ut och ska sedan dricka kontrastvätska som jag bara spyr upp eftersom jag fått fasta och inte ens druckit vatten på då  30 timmar. Det ger mig kontrastvätska i blodet och jag får kl 1 göra magnetröntgen. Natten är sedan hemsk med kräkningar och otrolig smärta och hela kroppen skakar. Kl 3 kommer de in till mitt rum och säger att det ser ut som tarmvred och en timme efter att blindtarmen är inflammerad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback