Suggestion and collection of recipes

96528-14
Första gången jag åt sushi var när jag och min dåvarande pojkvän var i sthlm, vi köpte med oss det hem från en frysdisk, vilket kanske förklarar varför jag bara klarade att äta en bit innan jag blev avsmakt.

Andra försöket var med vänner i linköping på en riktigt fin sushi restaurang. Vi fick i oss iaf 4 bitar, och tyckte väl att det varken var särskillt gott eller för den delen osmakligt.

Tredje gången provade vi det i östersund, vi köpte hem 10 bitar som vi delade på.
- Vi var fast. Trägen vinner.

Nu känner man sug efter denna underbara maträtt - som mättar skönare än någon annan mat. För man blir precis lagom mätt på sushi och Gott mätt!
Vi försöker gå ut och äta det iaf en gång i månaden nu och jag kan knappt vänta tills slutet på augusti!


Att se fram emot denna månad:

96528-26Underbara, underbara kräftorna!
Med det bör man ha vitt vin, grovrostat bröd, stark ost och bra sällskap som orkar sitta och pilla med dessa kräftor hela kvällen och njuta.





Kommentarer
Postat av: Tess

hm.. har testat sushi 2 ggr, än så länge.. urk! men svenska kräftor är riktigt gott en ljummen sommarkväll! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback