Organiskt!

Oj oj oj. Åkte till en organisk butik idag och skulle inhandla lite snacks. Jag fick 700 AED (ca 1400 kr) och tänkte - men haaalå, jag ska inte handla sååå mycket.

Väl i kassan så funkar inte deras display så jag frågar
- "Vad ligger vi på nu?"
- "630 AED, mam" svarar kassörskan.

Där står jag med ett berg av varor kvar att registrera och säger därför
- "oooohhh..." "sorry.. I cant buy all this then"
Hon blir sur. Chauffören skrattar. Jag funderar.

Jag frågar om jag kan få byta ut lite varor som hon redan registrerat men det får jag inte. Surtant. Så jag får försöka välja ut det viktigaste av den massiva högen som är kvar att betala och sedan ber vi om ursäkt, betalar och går. Tänka sig att det är SÅ dyrt med organisk mat!

Väl hemma är jag ändå väldigt nöjd med mina köp. Nu har vi så vi klarar oss ett bra tag framöver och framförallt - lite variation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback