Gellack

Jag köpte ett hemmakit för gellack från Depend. Det är alltså lampan som man härdar i, rengöring, baslack och överlack man får med. Först gjorde jag pedikyr i skimrande rosa, det har suttit som berget i 3 veckor nu. Hade det ca 2,5 veckor på fingrarna innan jag tröttnade och drog av det... Däremot har jag köpt removern och med folie runt fingrarna så funkar det jättebra. Sedan hade jag denna "romantic pink":
Som ni ser är den extremt diskret, typ som ett vanligt glanslack skulle jag säga. Det fick jag göra 3 lager av färgen för att det ens skulle bli lite rosa så det lossnade lite i kanten på någon nagel efter ca 1,5 vecka. Nu har jag vinrött men eftersom det är en så pass mörk färg så får man nog underhålla mer och måla topplacket en gång i veckan för att det verkligen ska vara fint länge. Detta har jag haft i en vecka.
Är nöjd än så länge, om man gillar att ha fina naglar men tvättar händerna mycket och sliter på dem i jobbet så skulle jag rekommendera detta istället för att lägga massa pengar på att gå till salong för att gör shellack/gellack. Hemmakittet kostar ca 400 kr vilket är som att göra det på salong en gång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback