Tjejer tappa inte hoppet

Jag har inte upptäckt eller reflekterat över Volvos märke tidigare förrän jag såg reklam idag.
 Det manliga märket. Volvo bildades 1927. Kan dock inte svara på när just detta märket bildades, kanske det någon som kan? Volvo = "Jag rullar" på latin. Fick ett svar om att märket finns för att "de är pålitliga och sköna att ha" dock med skämtsam ton. Ja men då borde verkligen tecknet vara både manligt och kvinnligt eller hur, personer är väl individer. Alla män är inte pålitliga och inte alla kvinnor heller, vissa är sköna, vissa är det inte. Skämtåsido.

Googlade på volvos logga och hittade en persons blogg som jag här nu citerar utan att skriva i personens bloggadress, hoppas det är okej för den berörde. "Måste man vara en man för att få köra en Volvo? Min mamma har kört Volvo för några år sedan, har hon begått någon slags synd eller så? För så vitt jag vet, är hon en kvinna." Klockren kommentar. Tänk utanför Volvos tecken nu och se efter hur det ser ut i världen.

Kommentarer
Postat av: xzpq

Logotypen har nog i någon form funnits på Volvobilar sedan den första Volvo-bilen. I alla fall nästan.

På många bilar, speciellt lastbilar, har man ett diagonalt streck över kylargallret, och det symboliserar detta märke!

Men märket betyder inte bara man, det är en gammal symbol för järn också. Det var därifrån Volvogrundarna hämtade logotypen! Läs mer på
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article39422.ece?stjarna=1


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback