Utmaning

För fem år sedan var jag 17 år.. oj oj, ung! Då var jag tillsammans med min första stora kärlek och bodde i östersund. Gick ESBD på gymnasiet. Hade ett riktigt härligt år, kommer särskilt ihåg alla hemmafester med alla nya människor.. Och när min kille åkte två veckor till Thailand hade jag aldrig tidigare saknat ngn så mkt. Jag och Sandy (lilly 2) bodde i hans lägenhet och bakade pepparkakor och hade det mysigt. Åkte sedan till Sofi, till Sundsvall till IKEA och hade julmys sedan hemma i Bräcke då vi slog in julklappar, kollade på film och åt gott. Mamma och pappa kom till ösund vid jul och sedan åkte vi hem till Hede och firade jul med dom - jag, killen, pappa, mamma, syster och hennes pojkvänn, en av de bästa jularna jag kan minnas.

För tre år sedan tog jag studenten, en av de härligaste dagarna i det vuxna livet. Umgiks med mitt gäng och lärde känna Joss på komvux. Var tillsammans med en annan pv, men när det tog slut åkte jag ner till Linköping till Revvan med Joss och hade en underbar vecka för att sedan börja livet som singel med allt dejtande det innebär, det var faktiskt roligt, även om jag tror att jag är mer av en förhållandetyp. Jobbade ihop pengar på Jämteborg och Svenska Dagbladet och jag och min nyfunna vän Joss bokade resa till Thailand 1 månad i feb det kommande året. Det året - 2006 var för övrigt ett av de bästa året i mitt liv!

För ett år sedan bodde jag här i Örnsköldsvik och gick på Spa programmet, festade väldigt ofta och umgiks med härliga människor, särskilt sanna och hade en pv på distans, jobbade på JC på sommaren och hade en rätt trisst sommar eftersom jag var själv i korridoren. När jag var ledig hade jag det dock kanon, en vecka i Hede, en vecka i Ösund och mer än en vecka i stångviken där vi firade midsommar med ett annat par. Jobbade igen och åkte sedan till Bulgarien där det var superhärligt! Träffade Sanna av en slump på bussen hem från sthlm och festade sedan med henne varje helg. Tog slut mellan mig och J och träffade sedan min nuvarande pojkvän samma år.

För tre månader sedan var det mars och min födelsedag, 80tals fest. Gick i skolan, tränade på step in, badade på paradisbadet, umgiks med korris och sov hos Pan.

Igår vaknade jag upp av en lena, på en trång madrass med sanna, som vi för övrigt sov förvånansvärt bra på. Gick ut och la oss på ett täcke på gräset, åt en massa och solade. Åkte sedan sovande hela vägen till övik där vi åt middag och sedan satt jag inne hos lena. Alla gick och la sig så jag satte mig i vardagsrummet och såg en kärleksfilm sen kom nisse hem solbränd från frankrikeresan den lyckosten.

Idag har jag köpt nya pärlor till armband och jag anser att jag borde få guld vip där efter alla mina besök. Har skrivit på uppsägning av lägenheten hos övikshem, har packat mina kläder och saker samt haft telefonhandledning som gick kanon då han inte hade mkt att tillägga på vårt exjobb alls, superskönt! Har fixat det sista och skickar in det åter igen för granskning.

Imorrn är det förhoppningsvis sol så vi kan sola, ska även besöka H&M för att leta svarta byxor, förhoppningsvis få ett samtal från Pan i Norge, tvätta kläder och städa skåpen.

Kommentarer
Postat av: Kristina

haha ja tänk va tiden går fort...:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback