Du får låna en pyjamas av mig.

Vilken gårdagskväll. Skulle vilja berätta detaljer för det skulle roa läsaren. Dock ska jag vara sparsam för mina vänners skull. Blev iaf 2 h sömn efter att ha lyssnat på producentens barndomshistoria. Vi kunde inte ta oss in i lägenheten vi skulle sova i så imorse gick jag och E och satte oss på en restaurang i våra festklänningar. Åkte till Pablo och precis när vi är framme ringer nyckelbäraren som vi varit oroliga för. Drog iväg igen. Gick till pressbyrån.

Jag - Jag vill ha en korv.
Jag - Har ni fullkornsbröd?
Kassörskan - Nej det blir så jobbigt att hålla både fullkorn och vanligt bröd fräsht.
Jag - ... (försöker tänka vad hon just sa)
Ella - Ja, hur skulle ni kunna ha fullkornsbröd i dag på vår lyckodag.

Kassörskan ger mig en förkolnad korv som blivit vit för den är så torr.

Jag - Jag vill inte ha den korven. Den är inte fin.
Kassörskan - Men den är jätte bra. Jag råkade bara bränna på den lite mycket förut.
Ella - Ge henne en annan korv. Den där korven!
Kassörskan - Men det är en kabanoss.
Jag - Jaha? Jag vill ha den. Ge mig den.

Åkte vidare, jag njöt av min starka kabanoss och Ellas sällskap och sedan fick vi höra vad som hänt vår andra kumpan igår, helt galet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback