En pist är 2 mil här...

Hade ingen aning om hur mycket Schweizfranc låg på så vi tog ut en 1000 lapp som jag lade i fickan igår. Idag kollade jag upp det och shit, det är 7050 svenska kronor. Dom är dock typ helt slut för allt är svinigt dyrt här! En calzone och ett glas mjölk: 200 svenska riksdaler. Löjligt.

Igår var vi iaf på den finaste restaurangen jag varit på. Det var nersläckt och sedan var det en öppen spis som sken upp allt och tända ljus. En av kockarna stod där och lagade mat så man kunde se allt. Blev dock lite stressad av att dom observerade oss för att kunna ge bästa servicen. De fyllde på mitt glas hela tiden innan jag skulle hinna dricka sista klunken så att jag aldrig skulle ha ett tomt glas, haha. Och jag var så törstig så han fick fylla på det kanske 4 ggr bara innan maten.. Fick något tryffelskum till förrätt som inte var my cup of tea men huvudrätten var mums!!

Älskar fortfarande kylan.

Ps. En pist här är 2 mil. Den vill jag inte hamna i med brädan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback