Take it easy

Somnade innan 21 igår så jag vaknade av mig själv kl 5. Gick upp, tände ljus och lagade i ordning gröt. Nu är jag dock supertrött och ska försöka somna en stund för att sedan bege mig till byn och strosa lite. Ska prova en lutande hiss en bra bit idag och se hur långt ner i byn man hamnar från vår lägenhet i Le petit village. Får ju räcka med taxislöseriet ett tag, har åkt upp och ner flera gånger och vart man än åker här enkel väg så kostar det 20 sfr (140 kr) Den taxichauffören som körde oss upp hit första gången (när vi inte visste hur mkt pengarna låg på här) dricksade vi den kvällen som galningar, så här efteråt vet vi det alltså. Han fick en stooor bunt med hundralappar i fickan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback