Zermatt

Klockan 5 på morgonen lämnade vi huset i Dubai för att bege oss mot flygplatsen. Åt frukost på flygplatsen och resan gick jättebra, trots att jag inte sov något. När jag klev ut i Zurich blev jag överlycklig över snön och att kylan var så himla fräsh och jag kände mig hemma. Blev helt euforisk!! Åt middag där och åkte sedan vidare flera timmar senare för vi segade på. Missade ett byteståg och fick vänta en timme på ngt ställe... Kom till lägenheten i Zermatt 1.30 (fortfarande dubaitid) och somnade 1 h efteråt... Blev väckt kl 8 (schweiztid) och gick ut i kylan för att fixa snowboarden och skorna. Det är så mysigt här! Eltaxi och hästslädar är det enda färdmedlet (förutom skidor). Massa restauranger och små hus... Vi har utsikt över tobleroneberget (chokladen). Fotar det imorgon, var väldigt vackert i morse när solen endast lyste på dess topp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback