Money comes money goes

Gjorde tipsrunda på ICA igår, fick en lott. Vinst (men nit) nr. 1. Köpte sedan en byrå. Den är kanon för mina kläder, jippie. Åkte vidare till mitt nya boende och började lassa in saker. "- Jag anade väl att det skulle vara lite mer än en resväska" skrattade min nya inneboende. Poff så var rummet smockat med saker. Ett stort tack till syster och D för deras hjälp, det var guldvärt. Hade blivit riktigt svårt utan bil skulle man kunna säga! Gick ned för att kolla in något ställe där jag kunde bjuda på mat. Vi åkte till Vapiano, jag hoppade av medan dom skulle leta parkering med de två bilarna vi hade. Jag kommer in, får ett kort och väntar... Hmm.. Tiden gick och jag tänkte ringa och höra hur det gick för dom. Men. . . Oj. . . Ingen mobil. . .
Tjatade till mig en telefon och fick reda på att det var omöjligt att hitta parkering. Dom kom förbi och vi åkte till ett ställe på Karlaplan. Jag fick fel mat, men då fick vi en extra måltid att ta med oss, tackar tackar. Dessutom fick vi bara betala för 2. Vinst nr. 2.  Åkte till Rusta och IKEA och där blev många bäckar små en väldigt stor å. Det är så mysigt på IKEA, älskar att gå där. Kom hem och skulle packa upp och insåg att jag fått en biothermväska med produkter. Kollade kvittot men ingen betalning på den. Kanske var det så att man fick det efter en viss summa konsumtion, vad vet jag. Vinst nr. 3. Den var riktigt maffig och härlig.

Det lustiga var att han ville att jag skulle ta med lite extra tallrikar eftersom han bara hade 4 av varje. Köpte på IKEA och vi insåg när jag packade upp att jag köpt exakt lika tallrikar som han redan har, så nu kan ni komma på middagsbjudning ;) Sedan hade jag köpt en lika klädtorkhängare, t o m i samma färg.

Jag har städat överallt och möblerat om i mitt rum och satt upp lappar och ordnat olika skåp och hyllor åt oss i köket. Han blev som tur var inte upprörd av mina fix när han vaknade. Det är ju så roligt att dona i ett hem. I veckan ska jag ta tag i resten och göra ett skinanade rent hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback