Djurförsök

Jag vet att det är klurigt det här med djur. Jag är inte vegetarian och jag har skor av skinn och en pälskrage och det finns fruktansvärda filmer på nätet att se som gör att man aldrig vill se en köttbit på sin tallrik. Igår blev jag väldigt illa berörd av att se Kalla Fakta om djurförsök till botox. Jag valde idag att skriva på en lista och det kan Du också göra om du vill HÄR.

 

Inom Eu så testas VARJE DOS av Botox på djur. Det är några av de mest plågsamma djurförsöken som görs.

Så här skriver Forska utan djurförsök om djurförsök för Botox: ”De flesta djur dör efter 2-3 dygn – genom långsam kvävning. De djur som fortfarande lever efter 3-4 dygn gasas till döds eller får nacken knäckt. Testerna görs för att få rätt styrka på innehållet i varje dos som ska  injiceras.


Kommentarer
Postat av: Emmz

Så sjukt onödigt!! Man blir så arg när man hör sånt. Skriver på direkt. Saknar dig. puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback