Orkan på stranden!!!!

Jag och Daniela körde till stranden idag, det var klarblå himmel och väldigt varmt. En ny tjej här i Dubai kom och mötte upp och vi gick ner till vattnet för att svalka oss efter nån timme. Efter att vi gått upp igen så såg vi att det såg väldigt mörkt ut långt ut mot havet. Det började blåsa lite och vi pratade om att gå därifrån. Jag satte på mig min klänning och sedan gick allt väldigt snabbt.
Helt plötsligt flög saker omkring, stolar, bord... Jag som aldrig brukar stressa upp mig över saker blev riktigt rädd. Jag sprang allt vad jag kunde bort från vattnet och paniken runt om var hemsk. Alla sprang och skrek och jag försökte några gånger vända mig om för att kolla efter tjejerna men fick då så otroligt mycket sand över mig och det piskade såå hårt! Daniela skrek att hon inte tänkte köra och dom ställde sig vid en husvägg. Jag hann bara tänka att jag inte ville ställa mig någonstans där det fanns saker.
Kitesurfarna flög med vinden upp ur vattnet, mot alla människor och kaoset och satt fast i kiterna. Dom släpades medan människor försökte hjälpa dom. Kiterna som är väldigt tunga flög överallt och vi sprang sedan till bilen och såg då en kille ligga på asfalten och folk försökte få kontakt med honom.
Det var så otroligt läskigt allting och eftersom det är byggarbeten överallt så flög det grejer på vägen och träd har rasat... Vi mår iaf bra och allt har lugnat ner sig ute nu. Har försökt duscha bort sanden men den är i öronen, näsan och håret...

Kommentarer
Postat av: Sis

Usch vad läskigt! Konstigt att det inte varnades för orkanen innan den kom. Hoppas att ingen skadades allvarligt! Hör av dig snart. Har ju inte pratat med dig på flera veckor! skärpning!!!

2011-01-28 @ 18:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback