Övervikt

Nu är jag i Stockholm. På flygplatsen i Dubai så vägde mina väskor (utan handbagage) 47 kg. Jag hade ringt innan och dom sa att det skulle kosta mig 50 euro att ta en extra. MEN jag hade köpt flygbiljetten innan juni så då ville dom att jag skulle betala per kilo. Så jaha. 27 kg övervikt.
- Vad kostar då detta? Frågade jag med en klump i halsen.
- 20 euro per kilo mam, svarade mannen lugnt.
- Men, men... det kan inte vara möjligt att jag ska behöva betala så mycket.. Jag ringde ju innan... svarade jag kallsvettig.
Han kunde ta bort 5 kg sa han, det var det enda han kunde göra. Okej. 20 * 22 = 440 euro. 4500 svenska.. en till flygbiljett.
- Jag vill prata med managern.
Managern kunde ta bort 10 kg. Så nu handlade det alltså om 17 kg övervikt. Jag bönade och bad bokstavligt talat och tillslut gick han med på att jag skulle få ta allt mitt bagage för 50 euro. PUST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback