RIP

För 2 dagar sedan vaknade jag av en mardröm tidigt och kunde inte somna om. Jag gick upp och slog tårna i en stol så hårt att jag var tvungen att sätta mig ner. Jag tar min underbara blåa orkide och ska vattna den, den vickar och går av i stjälken. Sätter mig suckandes vid datorn och ska beställa och märker att mitt kort av någon skum anledning blivit spärrat. Jag tänkte då att jag absolut nte skulle gå utanför dörren den dagen då jag var rädd att något mer skulle hända. Någon timme går och jag får då höra att en vän från Dubai avlidit i en bilolycka på morgonen. Jag blir arg över att livet är så skört. Att vi alla vet att vi bara har ett liv men inte lever livet fullt ut, för alla dagar som bara rinner förbi oss. Ha drömmar, ha mål och lev livet så som du känner är rätt.
always with a smile, so kind to everyone
 
Ett minne som jag har starkt från honom är när vi tappade en bilnyckel i sanden och letade och letade i flera timmar men det blev mörkt... så vi gick till receptionen och gav de våra mobilnr och tog en taxi till ett matställe. Jag berättade om boken The Secret och sa att vi måste båda tänka att vi har nycklarna redan. Vi ansträngde oss och uttalade att allt var lugnt, vi hade nycklarna. 5 min senare ringer telefonen. Någon hade hittat nycklarna där på sandstranden, I det kolsvarta mörket, en ensam liten nyckel.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback