Björndröm

Jag drömde för någon natt sedan att jag blev jagad av en björnhona i skogen. Det var vinter och jag såg spåren (det var varmt så björnen hade antagligen gått ur ide), Jag sprang och det var en kvinnoröst som talade till mig genom björnen som sa att jag inte skulle springa. Hon sa att om jag hade stått stilla så hade hon inte jagat mig. Det var sjukt obehagligt.

Nu är det ett program om björnar. Man får aldrig säga något ont om björnar när du är någonstans där de kan finnas, enligt sägnen, för då dyker de upp helt plötsligt. Björnen vet precis vad du tänker säger de. På SVT1 just nu!!
 
Jag googlade drömtydning av björn och hittade detta:
"Att bli jagad är en ganska vanlig dröm och reflekterar ofta en situation där du är rädd att konfrontera. Björnens symbolik är själviakttagelse och självreflektion, något nytt ska hända eller man genomgår en personlig utveckling. I mytologin refererar också björnen till modersfiguren - "the great mother".

Drömmen indikerar ditt hopp och dina obegränsade möjligheter att växa som människa. Jag tror inte att björnen jagar dig för att attackera dig, utan för att "putta bort dig". Det kan handla om att du ska bli självständig och bli "din egen person", hitta dig själv. "
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback